About Me

My photo
China
Zeng Hanlin and his family have decided to uphold the search for truth, regardless of the outcome, they will appeal till the end of time, to let the whole world knows about his innocence, his miscarriage of justice. Therefore, we hope that the media coverage can help to appeal to the China national leaders to extract the footage or recording of the whole trial and verdict, to listen to the truth, to be our judge! Even if the result of this injustice cannot be reversed, we vowed to never give up, to persistently let the world international Media / Human Rights Organizations / Ambassador and Consulate / National Leaders know that the so-called human rights advocating country Canada, is scarifying a human life for their economic benefits. We vowed to seek justice for Zeng Hanlin, even if he die of old age in prison, we declare that we will never give up on this pursuit of justice. 曾汉林与家属决定要坚持寻求真理,无论结果如何也要上诉到底,令世人知道真相。 在此,我们希望媒体的报道可以呼吁国家领导人听听当天庭内的录像记录,评评道理! 即使这场冤案结果无法扭转,我们誓言永不放弃,向世界各国媒体/人权组织/大使领事/国家领袖等知道所谓的人权国加拿大,在获取经济利益背后的所作所为。务必要为曾汉林讨回公道,即时他老死在狱内也绝不罢休。

Saturday, November 12, 2011

刊登源自中国证劵报/ 21 世纪经济报道2001年6月18日, 报章标题:交行争夺5千万法人股 / ST联益重组卡壳

“我们可以提供最有力的证据。”据该负责人介绍,1999818日,联益集团向成都公安局报飞龙诈骗案,但在翌日,联益集团董事长徐怀忠来到广州,和交行广州江南支行签署了一份有关交通银行广州江南支行,广东飞龙集团和成都联集团等三方的协议书。需要指出的是,这份协议书还涉及到第四方-赫赫有名的三九企业集团。该负责人说:“联益在未告知实情下,又和交行签订一份涉及飞龙的转让协议,是贼喊捉贼,骗取银行资金的行为。”

该负责人还向记者提供了一份该协议书的复印件。在该协议书上,有交通银行广州分行江南支行负责人(代表甲方),广东飞龙集团负责人(代表乙方),以及成都联益负责人徐怀忠(代表丙方)的亲笔签名。该协议书明确规定:广东飞龙集团应向交通银行广州分行江南支行归还本息为3800万元人民币的借款。在3800万人民币借款中,成都联益集团公司同意代广东飞龙集团向交行偿还300万元人民币,余下3500万元人民币有三九企业集团向交通银行直接支付。

此项协议后来未能履行的重要原因是三九集团退出。

对于交通银行广州分行对联益与飞龙集团合谋骗取银行资金的指控,记者对成都联益公司作了电话查证。记者费尽周折接通了成都联益股份有限公司总经理周光军先生的手机。周先生否定了交行广州分行方面的说法。然而,当记者请他对此进行澄清说明时,他拒绝了记者的要求。

有法律人士分析,交行为首的债权人普遍以“善意取得制度”主张对该笔法人股股权的权利。广州市东山法院依照债权人的申请从而冻结5474.55万股股权的裁定是由法律依据的。对此,连成都中院的法官董毅也表示认可。有市场人士认为,有关联益和宗申的重组计划也会因此遭遇障碍。

然而,不管谁是谁非,在整个飞龙时间中,仍留下诸多疑问,引人深思。

No comments:

Post a Comment